تعمیرات موتور خودرو ژاپنی
تعمیر اساسی موتور خودرو شامل یاتاقان زدن، سوختن واشر سر سیلندر و روغن سوزی، تعمیر کاتالیزور، عیب یابی و تعمیر خام سوزی و بدکار کردن موتور خودرو جهت معاینه فنی، رفع صدای اولیه موتور خودرو هنگام استارت و روشن کردن موتور.
تعمیر اساسی گیربکس CVT و DCT و تعویض کامل گیربکس و تبدیل انواع گیربکس های دستی به گیربکس اتوماتیک (ATM).
تعویض و تعمیر توربین، فلایویل، دیسک و صفحه و تعمیر و تعویض ساعت گیربکس.
رفع ضربه زدن ابتدای دنده به اتاق، عیب یابی و تعمیر اساسی کامپیوتر گیربکس.
تعمیرات برق خودرو ژاپنی
برق خودرو یکی از پیچیده ترین قسمت های خودرو می باشد که ما در تعمیرگاه ژاپنی و جنرال سرویس آن را به عنوان زیر مجموعه اتاق خودرو به حساب می آوریم.
برق خودرو روز به روز گسترده تر و پیشرفته تر می شود.
چون از یک طرف سیستم های جدید و متنوع بر روی خودرو قرار می گیرند و به حجم سخت افزاری و سخت افزاری برق خودرو اضافه می شود و هم صنعت الکترونیک روز به روز
پیشرفته تر می شود و طبیعتا این پیشرفت ، در الکترونیک خودرو نیز اثرگذار خواهد بود.
زیرا با پیشرفت الکترونیک ، تجهیزات الکترونیکی خودرو نیز پیشرفته تر خواهند شد.
در اینجا ابتدایی ترین و سطحی ترین بخش برق خودرو را بررسی می کنیم.
یعنی به بخش هایی از برق خودرو می پردازیم که شامل قدیمی ترین خودروها تا جدیدترین آنها بشود. (خودروهای قدیمی معمولا سیستم برقشان ساده تر از سیستم برق خودروهای جدید می باشد) به طور کلی سیستم اصلی و اساسی برق خودرو از 5 قسمت تشکیل شده است
که در شکل زیر یک نمونه از هر کدام نشان داده شده است.
1- تولید کننده برق. 2- ذخیره کننده برق. 3- توزیع کننده برق. 4- کنترل کننده برق. 5- مصرف کننده برق.
صاف کاری و نقاشی خودرو ژاپنی
صافکاری بدون ریختن رنگ(بی رنگ): مزایای استفاده از روش نوین صافکاری نسبت به روش سنتی:
1- بازسازی حداقل 80% محلهای خوردگی و فرورفتگی با استفاده از تکنولوژی مکنده های الکترومغناطیسی و گرم کن های حرارتی تابشی اینفراردها
2- دقت بسیار بالا و عدم ایجاد موج، ریختن رنگ و نیش شدن محل آسیب دیده
3- باز نشدن قسمتهای دوبل در پشت محل آسیب دیده و فابریک ماندن کلیه درزها و موم های محل آسیب
4- از بین نرفتن شفافیت و درخشنگی رنگ فابریک خودرو به دلیل استفاده از دستگاه اینفرارد حرارتی و وارد نشدن ضربات قالب تنه